Izmene i dopune Pravilnika o E-fakturisanju na snazi od 20.12.2024.

23.12.2024

Na osnovu člana 3a stav 7, člana 4. stav 10, člana 4a stav 7, člana 5. stav 13, člana 6. stav 5, člana 7. stav 3, člana 10. stav 8. i člana 12. stav 3. Zakona o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 44/21, 129/21, 138/22, 92/23 i 94/24), ministar finansija je doneo Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 101/24 od 20.12.2024. god.), koji je stupio na snagu danom objavljivanja, tj. 20. decembra 2024. god.

Ovim aktom je u Pravilniku o elektronskom fakturisanju („Službeni glasnik RS“, br. 47/23, 116/23, 65/24 i 73/24), u članu 1. precizirano, tj. odredba je usklađena sa važećom verzijom Zakona, a uz to, dodata je i tačka 2a), tako da ovaj član sada glasi:

„Član 1.

Ovim pravilnikom bliže se uređuju određena pitanja, odnosno rešenja iz Zakona o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 44/21, 129/21, 138/22, 92/23 i 94/24 – u daljem tekstu: Zakon), a naročito:

1) način i postupak registrovanja za pristup sistemu elektronskih faktura;

2) način pristupanja i korišćenja sistema elektronskih faktura;

*2a) način iskazivanja podataka o statusu subjekta i usklađivanje statusa subjekta u sistemu elektronskih faktura;

3) način primene standarda elektronskog fakturisanja;

4) minimalni sadržaj elektronske fakture neophodan za njeno procesuiranje kroz sistem, slučajevi u kojima pojedini elementi elektronske fakture mogu biti izostavljeni, slučajevi u kojima je predviđena obaveza iskazivanja dodatnih elemenata, na osnovu drugih propisa kojima se uređuje izdavanje određenih vrsta faktura i forma i način dostave prateće i druge dokumentacije kroz sistem elektronskih faktura (u daljem tekstu: elementi elektronske fakture i prilozi elektronskoj fakturi);

5) način i postupak elektronskog evidentiranja obračuna poreza na dodatu vrednost i korekcije obračuna poreza na dodatu vrednost u sistemu elektronskih faktura;

5a) način i postupak elektronskog evidentiranja prethodnog poreza i korekcije prethodnog poreza u sistemu elektronskih faktura;

6) postupanje u slučaju nastupanja privremenog prekida u radu sistema elektronskih faktura;

7) korišćenje podataka dostupnih u sistemu elektronskih faktura;

8) način postupanja Centralnog informacionog posrednika;

9) sadržina liste korisnika sistema elektronskih faktura, uslovi za brisanje sa liste korisnika sistema elektronskih faktura, kao i način i postupak brisanja sa liste korisnika sistema elektronskih faktura.“

 

Pored navedenog, izvršene su i dopune i izmene u članu 9a Pravilnika, tako da ovaj član sada glasi:

„ Član 9a

*U sistemu elektronskih faktura korisnik sistema elektronskih faktura opredeljuje status subjekta u Zakonom propisanom roku, i to:

1) obveznik PDV, ako je subjekt obveznik PDV u skladu sa ZPDV;

2) nije obveznik PDV, ako subjekt nije obveznik PDV u skladu sa ZPDV.

*Subjekt iz stava 1. tačka 1) ovog člana iskazuje podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti i opredeljuje poreski period za koji podnosi poresku prijavu PDV u skladu sa ZPDV, i to:

1) kalendarski mesec;

2) kalendarsko tromesečje.

Ako više korisnika sistema elektronskih faktura posluje pod istim PIB-om, zakonski zastupnik poreskog obveznika obaveštava Centralnog informacionog posrednika koji od tih korisnika može da opredeli status subjekta iz stava 1. ovog člana.

*Ako dođe do promene statusa subjekta iz stava 1. ovog člana, odnosno promene poreskog perioda iz stava 2. ovog člana, korisnik sistema elektronskih faktura usklađuje status subjekta u Zakonom propisanom roku.

*Podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti iz stava 2. ovog člana je podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti u skladu sa ZPDV, a ako je obveznik PDV više puta otpočinjao PDV aktivnost, podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti je podatak o poslednjem datumu otpočinjanja PDV aktivnosti.”

 


Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.