Na osnovu člana 3a stav 7, člana 4. stav 10, člana 4a stav 7, člana 5. stav 13, člana 6. stav 5, člana 7. stav 3, člana 10. stav 8. i člana 12. stav 3. Zakona o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 44/21, 129/21, 138/22, 92/23 i 94/24), ministar finansija je doneo Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 101/24 od 20.12.2024. god.), koji je stupio na snagu danom objavljivanja, tj. 20. decembra 2024. god.
Ovim aktom je u Pravilniku o elektronskom fakturisanju („Službeni glasnik RS“, br. 47/23, 116/23, 65/24 i 73/24), u članu 1. precizirano, tj. odredba je usklađena sa važećom verzijom Zakona, a uz to, dodata je i tačka 2a), tako da ovaj član sada glasi:
„Član 1.
Ovim pravilnikom bliže se uređuju određena pitanja, odnosno rešenja iz Zakona o elektronskom fakturisanju („Sl. glasnik RS“, br. 44/21, 129/21, 138/22, 92/23 i 94/24 – u daljem tekstu: Zakon), a naročito:
1) način i postupak registrovanja za pristup sistemu elektronskih faktura;
2) način pristupanja i korišćenja sistema elektronskih faktura;
*2a) način iskazivanja podataka o statusu subjekta i usklađivanje statusa subjekta u sistemu elektronskih faktura;
3) način primene standarda elektronskog fakturisanja;
4) minimalni sadržaj elektronske fakture neophodan za njeno procesuiranje kroz sistem, slučajevi u kojima pojedini elementi elektronske fakture mogu biti izostavljeni, slučajevi u kojima je predviđena obaveza iskazivanja dodatnih elemenata, na osnovu drugih propisa kojima se uređuje izdavanje određenih vrsta faktura i forma i način dostave prateće i druge dokumentacije kroz sistem elektronskih faktura (u daljem tekstu: elementi elektronske fakture i prilozi elektronskoj fakturi);
5) način i postupak elektronskog evidentiranja obračuna poreza na dodatu vrednost i korekcije obračuna poreza na dodatu vrednost u sistemu elektronskih faktura;
5a) način i postupak elektronskog evidentiranja prethodnog poreza i korekcije prethodnog poreza u sistemu elektronskih faktura;
6) postupanje u slučaju nastupanja privremenog prekida u radu sistema elektronskih faktura;
7) korišćenje podataka dostupnih u sistemu elektronskih faktura;
8) način postupanja Centralnog informacionog posrednika;
9) sadržina liste korisnika sistema elektronskih faktura, uslovi za brisanje sa liste korisnika sistema elektronskih faktura, kao i način i postupak brisanja sa liste korisnika sistema elektronskih faktura.“
Pored navedenog, izvršene su i dopune i izmene u članu 9a Pravilnika, tako da ovaj član sada glasi:
„ Član 9a
*U sistemu elektronskih faktura korisnik sistema elektronskih faktura opredeljuje status subjekta u Zakonom propisanom roku, i to:
1) obveznik PDV, ako je subjekt obveznik PDV u skladu sa ZPDV;
2) nije obveznik PDV, ako subjekt nije obveznik PDV u skladu sa ZPDV.
*Subjekt iz stava 1. tačka 1) ovog člana iskazuje podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti i opredeljuje poreski period za koji podnosi poresku prijavu PDV u skladu sa ZPDV, i to:
1) kalendarski mesec;
2) kalendarsko tromesečje.
Ako više korisnika sistema elektronskih faktura posluje pod istim PIB-om, zakonski zastupnik poreskog obveznika obaveštava Centralnog informacionog posrednika koji od tih korisnika može da opredeli status subjekta iz stava 1. ovog člana.
*Ako dođe do promene statusa subjekta iz stava 1. ovog člana, odnosno promene poreskog perioda iz stava 2. ovog člana, korisnik sistema elektronskih faktura usklađuje status subjekta u Zakonom propisanom roku.
*Podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti iz stava 2. ovog člana je podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti u skladu sa ZPDV, a ako je obveznik PDV više puta otpočinjao PDV aktivnost, podatak o datumu otpočinjanja PDV aktivnosti je podatak o poslednjem datumu otpočinjanja PDV aktivnosti.”