rezon media grup srbija

stručne publikacije

 

  • Dec. 15
  • 09:07

Kada se obraćate tržišnoj inspekciji

28.11.2019

Među potrošačima postoji velika zabuna o ovlašćenjima i postupanju Tržišne inspekcije, pa je potrebno razjasniti ovu problematiku i pojasniti kako tržišna inspekcija reaguje u skladu s ovlašćenjima koja su zakonom propisana.

 

Zakonom o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/14, 6/16-dr.zak. i 44/18) promenjene su nadležnosti tržišne inspekcije i sada su brojnije u odnosu na prethodni zakon iz 2010. godine. Važno je istaći da je, u skladu s evropskom praksom i praksom na svim razvijenim tržištima, ukinuta uloga tržišnog inspektora u rešavanju pojedinačnih potrošačkih problema. Tržišna inspekcija postupa u situaciji kada trgovac ne odgovori na reklamaciju potrošača u zakonskom roku od osam dana. Za takvo postupanje trgovca zakon propisuje novčanu kaznu. Inspekcije nemaju pravo da odlučuju o sadržini odgovora – ovo je pitanje poslovne politike, posredovanja s potrošačem ili udruženjem za zaštitu potrošača ili zvaničnog sudskog postupka. To znači da nadležni inspektor može da naloži trgovcu da odgovori, ali ne može da mu naloži šta da odgovori, odnosno da uvaži reklamaciju.

 

Inspekcija reaguje i kada trgovac zloupotrebljava izraz garancija, nepošteno posluje, šalje pošiljke koje potrošač nije naručio. Takođe, i kada prodaje, služi i poklanja maloletniku duvanske ili alkoholne proizvode, pivo i pirotehniku.

  • Kontakt podaci
  • Rezon Media Grup
  • Loznička 2, 11000 Beograd
  • +381 11 244 34 01
  • +381 11 244 91 46
  • info@rezon.rs
  •  
  • Rezon Bulgaria
  • Rezon Romania

Dizajn i izrada sajta Creative Web

2017. Sva prava zadržana. RezonSrbija.rs
Member of Radika Verlag

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.