rezon media grup srbija

stručne publikacije

Logovanje

  • Nov. 23
  • 11:21

Saopštenje NBS

07.08.2017

 

ZABRANA NEOVLAŠĆENOG PRUŽANJA PLATNIH USLUGA NIJE ONEMOGUĆAVANJE ONLAJN PLAĆANJA

 

NARODNA BANKA SRBIJE

- Kabinet guvernera -

Beograd, 31.07.2017. god.

 

Narodna banka Srbije, u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima, utvrdila je da se znatan broj fizičkih lica koja s bankama imaju zaključene ugovore o otvaranju, vođenju i gašenju tekućih računa i ugovore o pružanju usluga elektronskog bankarstva, korišćenjem WEB E-bank i mBank servisa, bavi neovlašćenim pružanjem platnih usluga. Ta lica su vršila plaćanja za račun većeg broja fizičkih lica, najčešće za registraciju motornih vozila i za mesečne obaveze po računima za struju. Neka lica su preko svog tekućeg računa izvršila preko 1.000 transakcija, u iznosu preko 8 miliona dinara.

Kako je navedeni način plaćanja postajao sve masovniji, Narodna banka Srbije je bankama uputila dopis kako bi se blagovremeno sprečilo kršenje Zakona o platnim uslugama. Pogrešno je protumačeno da je dopis imao za cilj da onemogući klijente da vrše onlajn plaćanja, pod kojima se podrazumeva plaćanje računa za potrebe, na primer, svog domaćinstva, članova porodice, rodbine i slično, već je cilj da se takvo plaćanje ne vrši u komercijalne svrhe, odnosno kao poslovna delatnost.

Cilj ovog dopisa bankama je da blagovremeno opomenu lica za koja primete da se bave neovlašćenim pružanjem platnih usluga (i na taj način kompromituju pravu svrhu mogućnosti koju je Narodna banka Srbije, radi povećanja konkurencije bankama i Pošti, dala – da i nebankarske institucije pružaju platne usluge), jer su za to predviđene značajne novčane kazne. Određena lica kod kojih su utvrđene zloupotrebe uveravala su Narodnu banku Srbije da su pomenute usluge obavljali iz neznanja i da su od momenta dobijanja pravih informacija odmah prestajali s pružanjem tih usluga.

Takođe, želimo da istaknemo da su neke banke razumele namenu i svrhu dopisa i u skladu s njim postupile, dok je drugim bankama očigledno bilo jednostavnije da s klijentima s kojim imaju zaključene pomenute ugovore raskinu saradnju, što je i izazvalo neželjene reakcije.

Imajući u vidu sve izneto, Narodna banka Srbije još jednom ističe da se plaćanje preko ovih servisa može, kao i do sada, nesmetano koristiti za plaćanja računa, na primer, za domaćinstvo u kome žive, svojih članova porodice i slično, ali se ne može koristiti za plaćanje računa radi naplate provizije za tu uslugu, odnosno kao poslovna delatnost, ukoliko za to nisu ovlašćeni.

Ovim putem, takođe, naglašavamo da ukoliko fizička i pravna lica obavljaju poslove platnog prometa preko fizičkih i pravnih lica koja nemaju odgovarajuću dozvolu Narodne banke Srbije, odnosno preko lica koja nezakonito pružaju platne usluge – postoji visok nivo izvesnosti da kao korisnici takvih usluga mogu pretrpeti znatnu štetu, a efikasna i blagovremena zaštita njihovih prava i eventualni povraćaj novčanih sredstava u ovom slučaju bili bi gotovo onemogućeni.

 

(izvor: sajt NBS)

 


Dizajn i izrada sajta Creative Web

2017. Sva prava zadržana. RezonSrbija.rs