rezon media grup srbija

stručne publikacije

 

  • Aug. 13
  • 12:26

Ukidanje poreskih prijava - dva šaltera manje za građane i privredu

16.12.2019

U Srbiji se godišnje obavi oko 120.000 kupoprodaja nepokretnosti i ostavinskih postupaka, a ukidanje podnošenja poreskih prijava u ovim situacijama ukinuće dva šaltera i smanjiti troškove građanima i privredi za najmanje 6,5 miliona evra u naredne četiri godine.

Izmenama Zakona o porezima na imovinu, od 1. januara 2020. godine biće ukinuta obaveza podnošenja prijava za poreze na imovinu, prenos apsolutnih prava i nasleđe i poklon, prilikom zaključenja ugovora o kupovini stana ili kuće ili sprovođenja ostavinske rasprave. To znači da građani i privreda više neće imati razlog da odlaze na šaltere poreskih organa da podnesu poreske prijave.

Reformom oblasti kupoprodaje nepokretnosti i njihovog upisa u katastar podržava se i očuvanje životne sredine, jer svaka od tih poreskih prijava sadrži dva do četiri lista, tako da će ukidanje značiti i eliminisanje upotrebe najmanje 400.000 listova papira godišnje.

Javni beležnici će od 1. januara 2020. godine unositi podatke o prometu nekretnine ili ostavini u svoj elektronski sistem, a podaci iz tog sistema će biti dostupni Poreskoj upravi i lokalnim poreskim organima, koji će po službenoj dužnosti utvrditi visinu poreske obaveze.

U prvoj fazi reforme koja je započeta u julu 2018. ukinuta je obaveza odlaska u katastar jer javni beležnik šalje isprave za uknjižbu katastru po službenoj dužnosti putem sistema eŠalter. U drugoj fazi, od januara 2020. godine, javni beležnik zamenjuje još dva šaltera - Poresku upravu i lokalnu poresku administraciju.

Časopis „Sve inspekcije na dlanu“ možete poručiti ovde.


Dizajn i izrada sajta Creative Web

2017. Sva prava zadržana. RezonSrbija.rs
Member of Radika Verlag

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.